Kiugró érdeklődés, 9 új iskola és már több mint négyezer diák a Hipersuliban

Mozgáskorlátozott gyerekek is kihasználhatják a digitális oktatás előnyeit

Az ország egyre több iskolája tartja fontosnak, hogy diákjaik oktatásához éljenek a korszerű digitális eszközök és módszerek, valamint az internet által nyújtott előnyökkel. Ezt a nyitottságot bizonyítja, hogy a Telenor digitális oktatási programjához néhány hónap alatt kilenc új iskola csatlakozott, és ezzel országszerte már több mint négyezer diák részesülhet a korszerű oktatás előnyeivel a Hipersuliban, köztük mozgáskorlátozott gyerekekkel.

A program tavaly decemberi megnyitása óta csatlakozottaknak köszönhetően már az ország 15 iskolájában, több mint négyezer diák és közel 180 pedagógus részese a Hipersulinak, és még sokszínűbbé vált a részt vevő általános- és középiskolák palettája. A „hagyományos” intézmények és a tanárképzős hallgatóknak szakmai gyakorlatot biztosító gyakorlóiskola mellett már művészeti képzésre specializálódott intézmény, valamint egy mozgáskorlátozott gyermekek szolgálatában álló iskola is alkalmazza a Hipersuliban felgyűlt digitális tudást.

Ez külön öröm a program életre keltői számára, hiszen a Telenor digitális oktatási programjának egyik legfontosabb célja éppen az, hogy az ország különböző területén lévő intézmények és pedagógusok megoszthassák egymással a digitális oktatásról szerzett tapasztalataikat, egyedi tananyagaikat, és függetlenül az iskola típusától vagy méretétől, egymást inspirálva mindenki kamatoztathassa azokat. Ahhoz, hogy egy intézmény részese lehessen a kezdeményezésnek, legalább egy osztályra való digitális eszközzel kell rendelkeznie, valamint lelkes pedagógusokkal, akik vállalják, hogy ezen eszközök segítségével oktatnak. Igényeik szerint a Telenor Hipernetet, digitális tananyagot és tanár-továbbképzést biztosít a Hipersuli programban résztvevő iskolák és tanárok számára.

A program fontos szereplői azok az oktatással foglakozó magyar startupok, amelyek szolgáltatásait a Hipersuli-iskolák díjmentesen használhatják, a tanárok pedig visszajelzéseiket közvetlenül visszacsatolják a fejlesztőknek. A Tabello és az Intellisense fejlesztései izgalmasabbá teszik a nyelv- és a természettudományos órákat, a Redmenta online feladatlap-készítője pedig megkönnyíti a számonkérést. A Magyar Digitális Oktatásért Egyesület a program stratégiai partnereként segít a képzéseket országosan eljuttatni a Hipersuli-pedagógusokhoz, fejlesztve digitális eszköztárukat és ismereteiket.

„A Hipersuli program célja, hogy a rendelkezésünkre álló korszerű technológiát és tudást az oktatás digitalizációjának szolgálatába állítsuk. Fontos törekvésünk az is, hogy a Hipersuli révén egy olyan közösséget építsünk, amelyben az iskolák, pedagógusok és az oktatás más szereplői aktívan megoszthatják egymással digitális ismereteiket és tapasztalataikat, és ezzel az egész társadalom ügyét szolgálhatják. Büszkék vagyunk rá, hogy egyre több iskolát üdvözölhetünk ebben a közösségben.” – mondta Kutas István, a Telenor Magyország vállalati kommunikációs igazgatója.

A Hipersuli új csatlakozói:

Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium

Budapest II. Kerületi II. Rákóczi Ferenc Gimnázium

Hódmezővásárhelyi Szent István Általános Iskola

Megyaszói Mészáros Lőrinc Körzeti Általános Iskola

Budapest IX. Kerületi Molnár Ferenc Általános Iskola

Mozgásjavító Óvoda, Általános Iskola, Szakközépiskola, Gimnázium EGYMI és Kollégium (Budapest)

Nyíregyházi Arany János Gimnázium, Általános Iskola és Kollégium

Sashegyi Arany János Általános Iskola és Gimnázium

Zsombói Kós Károly Alapfokú Művészeti Iskola

Hasznosnak találta ezt a cikket ?
NemNemIgenIgen
Loading...