HiperSuli tananyagfejlesztő-pályázat 10 legjobbja

A zsűri óriási kihívás előtt állt, amikor az elkészült 24 új tananyag közül ki kellett választani a legjobb 10-et. Az itt látható 10 tananyag a legjobbnak ítélt tíz. Azonban nincs köztük sorrend. Sem ABC, sem pontszámok alapján. Ők a legjobb 10.

Az értékelés során 7 zsűritag nézte végig és pontozta az elkészült tananyagokat szakmai, módszertani, technikai és szubjektív szempontok szerint pontozva azokat. 1-5 kaphattak minden kategóriában értékelést a tananyagok. Így állt össze a legjobb pontszámot elérő 10.

A zsűri tagjai:

  • Joós Andrea, a Tanárnő, kérem! podcast házigazdája, az Élménybiológia alapítója
  • Bodor Ádám, a Webuni online oktatási platform képzéseinek vezetője
  • Zsiros László Róbert, a Szertár podcast és YouTube-csatorna készítője
  • Varga Krisztina, mesterpedagógus, a HiperSuli iskolai koordinátora, tanára
  • Dőri Tibor, MDOE digitális/távoktatási/blended learning vezető szakértő
  • Kulman Katalin, MDOE digitális tanítási gyakorlat szakmai vezető, ELTE TÓK oktatója
  • Koren Balázs, a HiperSuli szakmai vezetője

Lehr-Juhász Mónika – Énekórát digitálisan?!?

https://hipersuli.webuni.hu/kepzes/enekorat-digitalisan

Aki elvégzi a kurzust, képes lesz (énektanárként) tanóráin, vagy a digitális világban, akár karantén idején is rendhagyó módon ének-zenét tanítani. A kurzus a Musicators elnevezésű magyar oldalt mutatja be. Nagyon örültem neki, hogy zenei projekt is bekerült a legjobbak közé, annak pedig még inkább, hogy végül a díjazottak közé; osztom a véleményét, miszerint a 21. századi pedagógusoknak, zenetanároknak is elengedhetetlen, hogy felzárkózzanak. Erre remek lehetőséget teremt a kurzus: Mónika érthetően, lépésről lépésre vezet végig az oldalon, szakmaisága, elhivatottsága megkérdőjelezhetetlen. Két szóval tudnám összefoglalni az értékelését: hiánypótló, és ahogy Mónika is fogalmazott: trendi.  

Kovács Szilvia – Google Slides/Diák és a Bitmoji digitális osztálytermek világa

https://hipersuli.webuni.hu/kepzes/google-slides-diak-es-a-bitmoji-digitalis-osztalytermek-vilaga

Ennek a kurzusnak a készítője sokkal többet tesz, mint ami a kurzusban magában van. Elképesztő mennyiségű tudását folyamatosan bővíti, és a közösségi médiában meg is osztja, ahol folyamatosan jelen van, közzösséget épít, melyhez csatlakozhat aki a kurzust elvégezte, itt még többet lehet egymástól tanulni, inspirálódni.

A kurzus maga remekül felépített és nagyon részletes. Ha a tartalmának csak kis részét ismerné meg mindenki, már izgalmasabb, interaktívabb tanórát tudna tartani. Itt viszont nem csak ezt a két megoldást lehet megismerni, de a kettő összekapcsolását is elsajátíthatja, aki beiratkozik a kurzusra. Bitmoji, Google Slides/Diák, digitális osztályterem.

Csordásné Tróbert Annamária: DeckToys, az online tanösvény

https://hipersuli.webuni.hu/kepzes/deck-toys-az-online-tanosveny

A Deck Toys fantaszikus lehetőség, hogy tanösvényeket, labirintusokat, szabadulószobákat készítsünk online. Elsőre vonzó lehetőségnek tűnő szabadulószoba készítés nem is tűnik annyira egyszerű feladatnak. Azonban Annamária a DeckToys bemutatása során rengeteg segítséget ad, hogy a képzés végére még azok is, akik most kezdenek tanösvények készítésével, ők is képesek legyenek elkészíteni azokat. Mindenki számára ajánljuk!

Fenyvesi Fruzsina Bianka: Az Actionbound tanórai használata

https://hipersuli.webuni.hu/kepzes/az-actionbound-orai-hasznalata

Nagyon jó lendületű, látványos tananyag, ami az Actionbound használatával ismerteti meg a tanárokat. Fruzsina csupa olyan dolgot helyezett fókuszba, melyek napjainkban divatosak az oktatásban, de egyáltalán nem könnyű a gyakorlatban bevezetni őket. Így ezen a kurzuson többet megtudhatnak a beiratkozók a játékosításról, a szabadulószobákról, 21. századi készségekről. Pedagógusként büszkeséggel töltött el, hogy bár napjainkban egyre kevésbé tűnhet fontosnak, ennek a munkának mégis komolyan átgondolt és jól megfogalmazott pedagógiai célok állnak a hátterében.

André Krisztina: Wakelet az oktatásban

https://hipersuli.webuni.hu/kepzes/wakelet-az-oktatasban

A Wakelet a mai digitális oktatás egyik “divatterméke”. De miért lehet ennyire trendi egy oktatási alkalmazás? Miért szeretik és használják annyian? Most itt a lehetőség mindenki számára, hogy André Krisztina képzésére beiratkozva megismerje a Wakelet működését, használatát. Módszertani javaslatokkal, példákkal, mindenki számára ajánljuk.

Szenti Alexandra – Gapminder World földrajztanároknak

https://hipersuli.webuni.hu/kepzes/gapminder-world-foldrajztanaroknak

Népességadatok, izgalmas grafikonok. Sokat láttunk már ilyet. De hogy lehet ez izgalmas és sexy? Hogy lehet ezeket az adatokat bevinni órára? Ha valaki elvégzi Alexandra kurzusát, akkor rájön arra, hogy milyen izgalmasak is lehetnek az adatok. Matek szakos tanárként különösen élveztem, még akkoris, ha a földrajz szakosok a célközönség! 

Balázs Brigi – Tour creator – Poly Google – Ismertessük meg a világot virtuális túrák ablakán át!

https://hipersuli.webuni.hu/kepzes/peldakurzus-balazs-brigitta

Azonkívül, hogy sokat tanultam Szegedről, virtuálisan bejártam Szeged nevezetességeit, azért tetszett nagyon Brigi kurzusa, mert több izgalmas megoldást kapcsolt össze és alkalmazta egy jól kezelhető és izgalmas feladattá. Az AR/VR az utóbbi időben kicsit kevésbé felkapottak, de a megoldások mindenképp izgalmasak a mai napig is. Ha valaki elvégzi Brigi kurzusát, amellett, hogy sok információval gazdagodik a Google virtuális túra megoldásaival kapcsolatban, közben sok olyan kompetenciája is fejlődik, mint hanganyagok készítése, amiből könnyen akár podcast és egyéb izgalmas “melléktermékek” is készülhetnek.  

Balogh Bence – A Flipgrid

https://hipersuli.webuni.hu/kepzes/a-flipgrid

Egy olyan tanár kurzusa ez, aki már pályája legelején felismert egy problémát, melyre választ keresett, és talált is — amit aztán megoszt más pedagógusokkal. Elképesztően inspiráló és példaértékű ez a hozzáállás, a kurzus maga pedig jól felépített, logikus és könnyen követhető A kurzus elvégzése segít a feleltetés, szóbeli számonkérés újragondolásában. A program működése, más rendszerekbe való integrációja, és kiegészítő lehetőségek kerülnek ebben a képzésben áttekintésre. Remek lehetőség olyan tanároknak, akik csak most teszik meg az legeslegelső lépést a 21. századi tanárság felé.

Benedek Judit – Nearpod – Interaktív prezentálás

https://hipersuli.webuni.hu/kepzes/nearpod-interaktiv-prezentalas

A Nearpod itthon kevésbé ismert és nagy örömömre szolgált, hogy valaki felvállalta, hogy bemutatja ezt a kiváló eszközt. Segítségével interaktív prezentáció lehetősége nyílik meg minden pedagógus számára. Prezentáció közvetlen a diákok eszközére, stb. Tudj meg többet arról hogy lehet még jobb a tanórád. Mindenkinek ajánljuk, aki szeretne izgalmasan, interaktívan tanítani.

Krénusz Kata: Wordwall

https://hipersuli.webuni.hu/kepzes/krenusz-kata-wordwall-interaktiv-tananyagkeszito-szoftver-hasznalata-az-oktatasban-peldakurzus

A Wordwall felkapott, izgalmas alkalmazás. Rengeteg helyen alkalmazzák. Kata egy egészen új irányból közelíti meg a Wordwall használatát. Gyógypedagógusként olyan lehetőségeket mutat be, ami nem csak a szakmabelieknek, hanem mindenki számára hasznos lehet. Érdemes Mindenkinek beiratkozni a kurzusba.

Gratulálunk a győzteseknek! És Mindenkinek ajánljuk a kurzusok elvégzését! Nem csak a top 10, hanem az összes kurzust a hipersuli.webuni.hu felületen!

Hasznosnak találta ezt a cikket ?
NemNemIgenIgen
Loading...

One thought on “HiperSuli tananyagfejlesztő-pályázat 10 legjobbja

Hozzászólások lezárva